čtvrtek 20. října 2016

Czechiatip - podzim v Litoměřicích

Když jsem se dozvěděla, že místo konání letošní konference, na kterou jezdím, jsou Litoměřice v Ústeckém kraji, lehce jsem protáhla obličej. Vzpomněla jsem si na ty časy, kdy jsem při minulé práci jezdila služebně do Ústí nad Labem a nenáviděla jsem to tam. Litoměřice se nachází asi 20 km od Teplic a Ústí…když jsem se balila, měla jsem sto chutí zabalit si i paralyzér a láhev Jacka Danielse na večery, kdy budu zavřená na hotelovém pokoji.
Jaké bylo mé překvapení, když jsem přijela a místo cikánského, oprýskaného smradlavého města, jaké jsem si Litoměřice představovala, na mne čekala podzimní pohádka. Ano, zmýlila jsem se. Litoměřice sice leží v nechvalně známém kraji, ale chováme k němu předsudky, které si opravdu nezaslouží.





První, co mne upoutalo, bylo místo konference, které se konalo v Gotickém hradu na Tyršově náměstí, které zároveň slouží i jako kulturní dům. Jeho zajímavé interiéry a hlavně zahrada mne uchvátila. Stejně tak jako park Václava Havla, kde je spousta nádherných zákoutí. Mají zde také jako jediní v republice lavičku s nabíječkami na mobil ze solární energie.




Ráno jsem se byla podívat po náměstí. Zjistila jsem, že vyšel nový díl Aristokratky od Bočka, tak jsem si jí hned natěšeně koupila. Musím se pustit do Nesba, jehož přízrak mám rozečtený. Dále jsem narazila na látky, kde jsem si koupila materiál na nové závěsy do obýváku/kuchyně.

Toto jsou fotografie z parku Václava Havla:




Když jsem zařídila prezentaci na konferenci a vše bylo hotovo, rozhodla jsem si udělat druhou procházku, tentokrát po městě a jeho zeleni. Vyšla jsem od Hradu směrem k náměstí, minula jsem opět park Václava Havla, ale lehce jsem uhnula směrem k Labi a naskytl se mi krásný pohled na historické centrum.



Nato jsem došla do dalšího, tentokrát přírodního parku, který je za nádražím a je zde přístav. Park hrál podzimními barvami.







Náměstíčko mají malebné, zajímavé a čisté. Jediné, co mi však vadilo je, že jsem si sedřela na kočičích hlavách svoje nové jehlové kozačky z Bati, které jsem si koupila den před konferencí. Ale nenadělám nic.




Žádné komentáře:

Okomentovat