pátek 14. října 2016

Co dělám nejraději v tomto počasí? Jak vypadá můj běžný popracovní týden

Ahoj přátelé,

článek bude tentokrát o podzimní náladě.
Dneska jsem opět vstávala v 8:00 a celý den zívám, těším se domů z práce a když už jsem doma, stejně zívám a chodím po bytě jako ve zpomaleném filmu. Chvíli ležím, čtu si, koukám na youtube, pak jdu projet forum na Vinted a stále ležím a čučím bez nějakého extrémního nadšení. To jsou mé večery. Máte to podobně? Také na vás padá špatná nálada? Já vám ukážu, jak s ní v Plzni bojuji já:

ilustrační obrázek




1 - wellness

V tomto období chodíme každý týden na hodinu a půl do wellnessu. Nejčastěji do Wellness Central v Plzni, kde 1,5 hodiny stojí 240 Kč pro jednoho. Je zde sauna, vířivka, parní komora a slunečná louka. Sice je vstup veřejný a s vámi může být ještě až 4-6 lidí, nicméně nikdy se nám nestalo, že by bylo narváno. Většinou chodíme sem, protože se nemusíme objednávat dva-tři dny předem.

http://www.central-hotel.cz/cz/wellness/


Nový moc hezký wellness je také v hotelu U gigantu, nicméně tam je to spíš dle mého názoru koncipované jako hodinový hotel, vzhledem k posteli, baru a tlumeným světlům. Nedoporučuji pro návštěvu s kamarádem, nebo někým cizím, může si to vyložit jinak :D

http://www.ugigantu.cz/wellness-penzion

ilustrační obrázek

2 - ovocné šťávy a smoothie

Jelikož nemáme moc slunce a energie, tak abych právě nezívala celý den v práci a nechodila jako mrtvola, pravidelně se snažím dělat si šťávy z ovoce a beru každý den tabletku Magne B6 forte.

Mám na sobě zjištěno, že když si vymačkám večer nebo ráno šťávu, cítím se druhý den taková "nabitější", jestli mi rozumíte.

Moje šťáva je nejčastěji z mrkve, pomeranče, jablka a červené řepy a když si všechny suroviny nakoupím sama, jeden koktejl mi vyjde na 18 kč. Sice mne pak otravuje mytí a proplachování odšťavňovače, ale ušetříte oproti UGO barům a podobným smoothie a fresh prodejnám asi 40 Kč. Třetinga v UGO baru vás stojí asi 60 Kč a je to znát. Pochopitelně když nemám v ten den na šťávu náladu, jdu do fresh baru, ale snažím se, aby se mi to stávalo maximálně 2x týdně.

ilustrační obrázek

3 - chůze venku

pokud není vyloženě pod nulou, snažím se chodit do města z domova pěšky. Mám ve městě pravidelně od pondělí do čtvrtka aktivity, jako je kurz Photoshopu, kurz kompozice fotografie, cvičení a jogu. Snažím se chodit na kurzy pěšky, je to cca 2 km. Pustím si do sluchátek muziku a projdu se na vzduchu. Bohužel jsem odkázaná denně na kancelář a auto, proto potřebuji chodit venku, abych nebyla snadno nemocná.

4 - cvičení a pohyb

Zamilovala jsem si cvičení Piloxing. Je to kombinace boxu a pilates, která mi naprosto vyhovuje. Každý týden chodím na jednu lekci, protože i když jsem přestala před půl rokem kouřit, stále potřebuji trénovat plíce, abych nepřišla o fyzičku, kterou jsem si nahnala v létě na kole. Tenhle pohyb mne baví, protože jsem výbušný typ který se hodně vzteká a boxování u mne vyloženě odvádí tu vzteklost pryč.

Další můj pohyb je pravidelná joga. Cvičím jí každý týden už druhým rokem a mám radost, že mne moje "guru" minulý týden pochválila, že se už lepším. Nechodím totiž jen tak někam cvičit, ale navštěvuji školu jogy, kde se učíme i mantry a historii jogy, naše guru nám vysvětluje každý pohyb a my tak pochopíme smysl.

Mám v plánu ještě zkusit Fitbox, že bych si ho třeba v pátek nepravidelně přidala do aktivity.

ilustrační obrázek

5 - odpočinek a vizuální "krásno" doma

Ke své spokojenosti potřebuji mít doma krásné prostředí. Nemusí být vše luxusní a značkové, ale potrpím si na estetickou kompozici domova. Musím se tam cítit dobře, proto mám všude svíčky - hlavně Dyptique a Yankee candle, levandulové pytlíčky, hodně polštárů a chumlavé deky. Kamarádka mi pravidelně zásobuje sypanými čaji, takže není nic lepšího než přijít domů, zachumlat se do deky, zapálit voňavou svíčku, pustit si příjemný film a uvařit si sypaný čaj. Tahle vizuální a smyslová pohoda je neskutečně důležitá, máte se za celý den na co těšit!

ilustrační obrázek

6 - pravidelná dávka kultury a vzdělání pro rozvoj mysli 

Do kultury já zahrnuji i posezení s kamarády, čtení knih, chození do kina, vzdělávací semináře a večírky. Snažím se minimálně dvakrát týdně být večer venku, ať už se odreagovat na party s kamarády, nebo jen tak posedět u kamarádky na vínku. Poslední dobou ujíždím na dokumentech o spotřebním chování lidí a četbě knih, "které jsou zrovna IN" :) na stolku mam Přízraka od Nesbo a dočetla jsem Dívku ve vlaku, na kterou se v neděli s kamarádkami chystám do kina.

Obohacující jsou také dva kurzy, na které chodím, jak jsem psala výše. Jeden je photoshop pro pokročilé a druhý je kurz kompozice fotografie. Jsem totiž typ člověka, který se v životě neustále potřebuje vzdělávat. Nesvědčí o tom jenom moje dva tituly u jména, ale vzdělávání je zkrátka celoživotní filosofie, kterou někteří berou jako základní kámen ke spokojenosti. Vždyť i seberealizace stojí v Maslowě pyramidě potřeb na nejvyšším vrcholu.

Maslowova pyramida
ilustrační obrázek

Pozn. všechny obrázky jsou volně přístupné přes google.com a jejich tvůrci je povolili pro opětovné nekomerční použití s úpravami.





Žádné komentáře:

Okomentovat