čtvrtek 6. října 2016

Co musíte dělat pro to, abyste byli oblíbení blogeři a instagrammeři?

Ahoj, dneska jsem si pro vás připravila článek toho, jak vidím dnešní popularitu blogů a instagram účtů versus realita. Sama jsem několikrát vyzkoušela, co znamená stát se „hvězdou“ instagramu a sociálních sítí.

Na myšlenku mne přivedla jedna nejmenovaná česko/německá blogerka, jejíž blogování a instagram účet jsem dlouho nechápavě sledovala. Mladá holka se prezentuje tím, že pije denně Moeta, obden si kupuje luxusní kabelky a každý den snídá bohaté snídaně v hotelích, až to na mne celé působilo hodně nepřirozeně. Pochopím, když je někdo bohatší a žije si pohádkový život. Každý máme své možnosti. Ale neznám nikoho, kdo je opravdu bohatý a potřebuje každou svojí snídani a nákupní tašku sdílet na sociální sítě a sbírat díky tomu followery a vydělávat si na tom. Proto jsem z jejího účtu byla totálně zmatená. Co lidi na tom proboha bere? Denně kelímky od kafí nejmenovaného řetězce, makronky, samé papírové tašky značek Chanel, Dior na tisíce způsobů, tisíckrát různě naaranžované snídaně a květiny atd atd… pořád jsem nechápala, proč má takový způsob povrchní a nudné značkové prezentace takovou obrovskou sledovanost a proč je tak slavná, až jsem přišla na to, co pro to všechno dělá.

1 – s jedním artefaktem si vytvoří tisíce různých fotografií, naaranžuje třeba jednu kytici růží na sto způsobů a poté je v různých intervalech sdílí neustále dokola. Aby to vypadalo, že květiny dostává obden, snídá každý den nejbohatší snídaně a denně pije Moet šampaňské (mimochodem, na módním pekle se zveřejnil nějaký komentář, kde dotyčná slečna dokonce tvrdí, že alkohol nepije). Jedna dáma si dala tu práci a porovnala její fotky a opravdu – jedna kytice je během půl roku sdílená po několika způsobech na různých lokacích.

2 – kupuje si followers na instagramu, aby si firmy mysleli, že má statisíce fanoušků. Ale pozor – nekupuje nereálné účty, ale připlácí si za robotické followery, kteří mají nějakou aktivitu. Již několikrát se jí stalo, že jí došel kredit na nákup fanoušků a místo 9 tisíc like na jednu fotku měla během 10 minut třeba jen 10 liků. To vše je zaznamenáno na různých blogách, které se na tuto slečnu také zaměřily.

3 - zakládá si na instagramu dalších několik účtu, kde jakoby sdílí nejlepší outfity, co najde na instagramu. Stránky se jmenují neutrálně, například fashion inpiration, aby nebylo poznat, že zakladatelem je ona. Většinou tam shromažďuje fotografie nejznámějších blogerek s nejvíce ohlasy a liky, aby na ně přitáhla co nejvíce sledovatelů. A mezi nějaké příspěvky si pochopitelně zařazuje své fotografie, aby se mohla ještě více dostat do podvědomí lidem. 

3 – jezdí na dovolené a na press tripy s kufry narvanými rekvizitami, aby všude, kde se ubytuje, vytvořila své „luxusní“ prostředí. Prořeklo se to tak, že jeden nejmenovaný hotel v Monte Carlu pozval několik blogerek na press trip. Ona slečna si udělala fotografii v hotelu se skleničkou Moeta a dokonce udala i polohu hotelu v úplně jiném místě, než měl být. Poté tam jela jiná slečna z ČR a udělala si fotografii ze stejného pokoje. A co bylo legrační – psala, že to šampaňské tam ani nemají k prodeji a personál se prý směje tomu, jak tam jezdí holky na press tripy s kufry plnými rekvizit, aranžujou, fotí a odjedou zase domů.

4 – lže ohledně lokací na instagramu, udává jiné polohy. Jelikož si vyfotí několik fotek s jednou kyticí, musí také vymyslet přeci jiné místo, aby to nebylo tak okaté. Takže například jedna fotografie je údajně z Mnichova, ale za dámou je felicie s českou SPZ J. Když ji na to jiná blogerka upozorní, je opět jako vždy jedovatá a uštěpačná.

5 – neumí s Photoshopem. Nebo umí, ale ne moc dobře. Občas si zeštíhlí nohy tak, že jsou nepřirozené k celému tělu a vypadá jako obrovský ufoun, nebo jí noha roste z jiné části těla, což už jsem na jejím kanále také viděla. Občas se povede, že si usekne celé prsty u nohou a její končetina vypadá jako pahýl 

6 – znatelně kopíruje outfity známých blogerek. Již několikrát si někdo dal práci porovnávat její outfity a outfity známých zahraničních blogerek. Téměř identické. Dokonce mnozí píšou, že prý kopíruje i naší českou Pavlínu Jágrovou, kterou chodila komentovat pod anonymními účty na její blog. A bohužel se jednou zapomněla odhlásit a poslala hnusný komentář pod svým opravdovým účtem, takže měla z ostudy kabát. Tím se dostávám k dalšímu bodu, kdy jsem opravdu kroutila hlavou nad tím, jak jablko nepadá daleko od stromu.

6 – když se těm jejim failům smějeme na jednom nejmenovaném foru o blogerkách a jejich přešlapech, přiletí hned její matka, která jí začne obhajovat pod asi pěti anonymními účty. Že jsme všechny nuly, že by se na nás slečna ani okem nepodívala, že je dokonalá a úspěšná…atd atd a podobné slinty na adresu její dcery. Jenomže milá slečny maminka zapomněla, že má na Vinted ještě svůj účet jako Wendy 1969 (nebo podobná přesmyčka jejího roku narození) a foto svých věcí na prodej, kde je jasně vidět, že je to starší žena. A když si zakládala anonymní účet na obhajování své dcery, zapomněla, že se na vinted nesmí registrovat pod více účty za účelem urážek na foru. A pak se to provalilo a všichni mohli vidět, že za anonymem se skrývá postarší dáma a ihned si smazala svůj starý, reálný účet. Nicméně tato 46-letá žena začne urážet a napadat všechny, kdo si těch jejich přešlapů všimnou a rozebírají. Opravdu nevím, představit si mojí mámu, jak chodí na nějaké forum a hájí mne pod několika anonymy, styděla bych se za ní. Ano, už jí asi 4 účty zablokovali kvůli urážení ostatních, ale ona se neustále loguje dál pod novými. Takže se možná dá říci, že jaká matka, taková dcera. Obě dokáží lidi solidně urážet, pokud někdo nepochlebuje. Přitom jsem jí dvakrát psala kdysi dávno na blog a na instagram dotaz ohledně skla, se kterým fotí a dotaz na jeden kabát. Ani na jeden mi neodpověděla, ale na upozornění ohledně ujeté dlaždice u fotky mi hned za minutu „poslala někam“ .


Ale co je hlavní – nejvíce mne zaráží, co pro takový business tihle lidé musí dělat. Denně sedět tak 5 hodin na mobilu, dalších 5 hodin u PC a neustále někomu psát komentáře, sledovat ostatní weby, likovat, lézt do řitě a přidávat si do přátel známé osobnosti, sdílet sdílet a sdílet. Sama jsem to totiž několikrát zkoušela – dva dny jsem celé jenom komentovala a likovala ostatní profily a hle – během těch dvou dnů mi naskočilo k jedné fotce najednou asi 100 like a přidalo si mně asi 50 lidí. Nicméně když jsem to přestala dělat, protože mně to fakt nebavilo, hned mi sledovanost profilu šla dolů a po 14ti dnech už jsem byla zase zpět tam, kde jsem byla. Tím pádem pro slávu na blogu a internetu nestačí být zajímavý, ale hlavní je třeba lézt do řitě slavnějším lidem. Mně tohle prostě nebaví, ale sleduji se zájmem hlavně tuhle krasavici, protože nestačím opravdu zírat, co jsou lidé schopní pro internetovou slávu dělat a jak se ponižovat.


Chápu, článek je docela kontroverzní a vůbec bych ho nepsala a nezaobírala se tím, ale 46letá matka této blogové královny mne už rok neustále napadá a i když už asi 4 její anonymní účty jsem nechala zablokovat za urážky, stále si zakládá nové účty, aby mne mohla urážet dál. Tak jsem se rozhodla sepsat sem to, za co mne těm dvěma slečnám tak ležím v žaludku kvůli tomu, že veřejně na foru poukazuji na to, jak nás tato slečna klame skoro každou druhou fotkou :)

Klidně do komentářů pište vaše tipy, jakou blogerku mám asi na mysli. Nápovědu najdete ve štítkách :D

2 komentáře:

  1. Tak úspěšný článek? Tolik komentářů? Wow! Holka, kdyby si dělala něco jimýho než urážela druhý, mohla bys taky jezdt po světě a vydělat si :) ne pradon všechny podvádět ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Ne kazdy blogem chce vydelavat a propagovat ho. Lepsi je nemit uspech a mit lepsi pocit nez mit "falesny" uspech a pro nej podvadet. To te maminka neucila? Alespon, ze ses prihlasila pod svym jmenem, mam jedno plus :-)

    OdpovědětVymazat