pondělí 24. října 2016

Czechiatip - to nejlepší z ústeckého kraje (Litoměřicko a Úštěcko)

Ráda byh Vám přestavila pár zajímavostí z Litoměřicka. Konference, na které jsem byla, se jmenuje Konference VENKOV a pořádá jí každý rok různá Místní Akční Skupina (MAS), aby ostatním skupinám představila svůj region a také aby si tyto akční skupiny sdělily vše potřebné pro jejich fungování po další rok. My na něj chodíme pochopitelně jak z komerčního důvodu (prezentace našich výrobků a poznání cílů akčních skupin, vývoj trendů a dotačních titulů pro města a obce v následujícím roce), tak i z osobního - a to je moje záliba pro poznávání nových míst. 

Součástí konference byl druhý den i hromadný výlet po Litoměřicku, kde nám přestavili průvodci své poklady. Já bych Vám ráda nastínila fotografiemi to, co jsem poznala.


Gotický hrad Litoměřice 



Zajímavý koncept spojení starého gotického hradu s kulturním domem je ojedinělý v ČR. Opravený a rekostruovaný hrad se rozrostl o další křídlo - moderní kulturní centrum, kde se v Litoměřicích pořádají konference, bály, koncerty a ostatní společenské události.Hrad nyní slouží jako výstavní prostor pro místní umělce.









Vinařství ústeckého kraje



V hradu jsme měli degustaci místních vín. Představila se nám asi osmero vinařství. Tento region má spíše suchá, ovocná vína, které já oceňuji - nemám ráda sladká a polosladká, protože se mi po nich druhý den těžce vstává. Mne nejvíce chutnal červený Pinot Noir z vinařství Němeček, červený muškát ze zámeckého vinařství a bílý muškát z vinařství Lobkowicz Roudnice.





   

Ploskovice – zámek Ploskovice


Počasí nám sice moc nepřálo, ale i přesto jsme se druhý den vypravili na výlet. První zastávka byla Ploskovice. Hned na začátku obce mne zaujal nádherný dům, který byl obrostlý břečťanem. 

Břečťan jsem fotila za tyhle dva dny opravdu často, protože ten kontrast je opravdu něco úžasného.



Zámek Ploskovice má jedinečnou atmosféru. Prošlo jim několik majitelů, od Italů po Němce, ale zůstal zachovalý. Líbí se mi oprýskaná omítka, protože dává zámku zvláštní atmosféru. Vevnitř jsem uviděla kouzelné zrcadlo a hned se v něm vyfotila. Představovala jsem si, jak se do něj po celé ty roky koukaly hraběnky, kněžny a nacistické milenky... 









A jedna obvyklá fotka ze zahrady. 




 Držovice – návštěva kozí farmy



Další naše zastávka byla na kozí farmě v Držovicích. Mladí pražští manželé se rozhodli utéci z Prahy a koupili farmu, kde mají ovce a kozy. Vyrábí ovčí sýry, kozí sýry a další potraviny.

Byla jsem příjemně překvapena, že ve výrobcích není vůbec cítit "zvířátko", jak to obvykle u takových věcí bývá, proto konzumace lidi odrazuje. Ale sýry byly výtečné.





Na pytlích od krmení se hřáli tihle dva bráškové. Kocourek byl moc přítulný, chodil mezi námi a lísal se skoro ke každé noze.



Ochutnali jsme několik druhů sýrů a já si pak vybrala tři, které mi chutnali nejvíce. Mám štěstí, že farma Držovice dováží výrobky i k nám do Plzně do farmářských obchodů.




Konojedy  - renovovaný kostel Nanebevzetí Panny Marie v Konojedech




Naše poslední zastávka byla na kostel v obci Konojedy (taky vás napadne, jak asi vznikl název? :) )


Starý kostel před "smrtí" zachránil místní památkář, který pomocí Norských fondů opravil 80% kostela a nyní jedná o dovezení zbytků z oltářů, které jsou ukryty v jiném místě. Místní farář však nechce kostelu zbytek relikvií vydat, proto je boj o zbytky kostela na dlouhou trať. Nicméně posuďte sami - jaká musí být píle a vůli památkářů, kteří chtěli kostel zachránit. 









Ústěk – prohlídka zrekonstruované významné památky Kalvárie Ostré



Tam jsme se bohužel nedostali, protože bylo ošklivé počasí. Křížová cesta na vrch Kalvárie Ostré je velmi bahnitá a při špatném počasí téměř neschůdná. Úštěk tento kostel renovoval loňského roku a stalo se z něj známé poutní místo a cíl výletů rodin ze všech končin Čech.


Foto jsem si půjčila od blogerského kolegy Pavla Liprta, odkaz na jeho blog máte pod fotografiemi.

První fotka je z veřejně dostupného zdroje.


http://fotosoutez.laacr.cz/FullPhoto.aspx?photo=5790




Ráda bych se do Litoměřic vrátila, protože mne tohle místo zaujalo.


Omlouvám se za trochu creepy fotky, nicméně počasí bylo opravdu strašidelné a zejména u fotek kostela přidává takový trochu záhadný nádech, který se mi naopak moc líbí.

Žádné komentáře:

Okomentovat