úterý 13. září 2016

Alpenwelt Karwendel - moje první ferrata v Alpách

Jelikož má můj muž aktivní kamarády, kteří jsou opravdu úžasní a vášniví sportovci, máme díky nim další životní rozhledy. Obohacují nás a hlavně mně o další neskutečné zážitky, protože jsem nikdy takové sportovní přátelé neměla. Zažívám s nimi hodně věcí, které jsem doteď viděla jen na obrázku. Nikdy jsem například nejezdila kempovat, nebyla na kole v Alpách, nejela na kolech Šumavu a hlavně - nešla jsem nikdy ferraty.



Ferrata je cesta přes hřebeny hor, kdy se leze přes skály a vy se jistíte lany. Je to něco jako horolezectví, ale lehčí varianta - ta, kde máte už připravená lana na zachycení, cestou jsou lávky a železné kůly, o které se můžete opírat. My jsme zvolili lehčí, ale dlouhou ferratu.

Kopec nad Mittenwaldem u Rakousko/Německých hranic. Oblas Garmish - Partenkirchen.
Šly jsme 8 hodinovou ferratu po trase A, na kterou jsme vyjeli lanovkou. 
 


Musím říci, že jsem se moc nebála. Občas jsem měla divné mrazení v žaludku, když jsem se koukla pod sebe a viděla obrovskou propast pod skálou, ale ten pocit byl spíš příjemný, protože se vyplavoval adrenalin, který teď docela potřebuji k životu, jelikož mi hapruje bohužel jedna životní rovina, ve které nejsem šťastná a nenaplňuje mne. 



Samotná ferrata se šla hezky, byla jsem překvapená, že jsem jí takhle hladce zvládla. Jen mi trochu cestu zkomplikoval muž, který si vzal jen malou flaštičku vody, proto jsem mu dávala pít z mých dvou 750 litrovek a vodu jsme vypili před sestupem z hory, který byl asi nejnáročnější z celé ferraty, protože se šlo strmě dolů asi 2 hodiny. Nicméně jsme konečně narazily po hodině a půl chůze na hospodu, kde jsme se všichni patřičně posilnili.

Po těchto hřebenech jsme šli.


já :)



Druhý den jsem pochopitelně chcípala na nohy, ale byla jsem na sebe hrdá, že jsem to zvládla. Těším se, až mně přátelé vezmou na tu těžší, protože je to něco, co mne neskutečně bavilo. Více, než obrovské táhlé kilometrové kopce, které zdolávají na kolech a mají za to můj obdiv, ale já to neskutečně nesnáším :D





1 komentář: