úterý 23. srpna 2016

Czechiatip - Finlandia Mácháč festival

Ahoj všichni, dnes bych vám ráda napsala názorový článek na festival EDM Mácháč, na kterém jsme byly s kamarádkou minulý víkend od pátku do neděle.

Jelikož jsme ani čtvrt roku před festivalem sháněli chatku na ubytování, protože jsme nechtěly spát ve stanu, sehnali jsme nakonec ubytování pouze v kempu, který je na druhé straně jezera. Pěšky by to bylo na festival asi 4,5 km přes bažiny. Což se nám pochopitelně nechtělo, protože jsme věděli, že je to na pozdní návrat z akce docela dost.

Takže mne hned napadla varianta si vzít člun, který můj muž koupil loni a plavit se na festival člunem, protože přes vodu je to opravdu kousek.

Letošní line-up festivalu nabízel docela zajímavé DJs z holandska, na které jsme měly převážně namířeno, v pátek nám stačilo v pohodě vyrazit na člunu z kempu večer po 20:00. Vyzbrojené lístky jsme sedly na člun a pádlovaly. První věc, která nás na samotném festivalu zarazila jako první, byla nulová možnost vstupu na festival od vody, i když je festival celý na pláži. Neustále nás se člunem vyháněli z každého místa, nakonec jsme musely obeplout celý ohraničený prostor a zakotvit za zábradlím. Nechápali jsme proč – vždyť máme lístky a to, že jdeme od vody, přeci napadne x desítek dalších lidí.

Nicméně jsme to nějak zvládly, pochopitelně když chlapi viděli dvě holky na člunu, okamžitě nám pomohli se vylodit a my uvázali člun zámkem na motorku. Pádla jsme raději dali na jinou stranu pod strom, aby někoho nenapadlo je krást. Takže jsme si upravily minisukně trošku decentněji, nahodily úsměv a šly směrem brána Mácháč.

Tam jsme teda dost solidně narazily. Jelikož se mění lístky na pásky, musí se vystát ohromná fronta, aby nás vůbec pustili dovnitř. A bohužel jelikož je tam 50% lidí sjetých snad po čemkoliv, co doma našli, když se netlačíte, nebudete snad uvnitř nikdy. Takže jsme si asi 45 minut odstály v obrovské frontě, kde mi každou chvíli někdo kouřil pod nos nebo kolovala flaška. Nepříjemné, ale budiž.

Když jsme se konečně dostaly k hlavní stage, chtěly jsme si koupit něco k pití. Moc jsme „kalit“ v plánu neměly, protože jsme chtěly fungovat i následující den a hlavně si užít vodu a kemp. O to více nás překvapilo, že nabídka piva byla pouze Heineken do čtvrtinky, víno neurčitého původu a  vůbec neměli rum (alespoň na cuba libre), protože sponzor byla Finlandia a Heineken. Takže jsme pily ty nechutná piva, protože nic jiného prostě nepijeme. Nicméně jsme asi tři hodiny bezvadně zapařily na DJ Ferreck Dawn,  Joe Stone a Sick Individuals. Domů jsme pádlovaly asi ve tři ráno s naprosto skvělou náladou z výrobného housíku a trance.

Druhý den jsme si užívaly pohodičky, najedli jsme se v kempu na druhé straně Mácháče (kam jsme obě frajerky pádlovaly) zdravého a lehkého oběda (ano, úroveň kempů se naštěstí zvedá). Poté jsme zfoukly člun, půjčily si v našem kempu šlapadlo a jeli k festivalu, kde jsme pařily z vody :D:D
V sobotu, kdy měl být hlavní program, jsme byly docela zklamané.  Hráli hlavně čeští DJs, což by nám nevadilo, ale vesměs na všech stage bylo jednotné techno, kromě jedné Meet the Giants, kde jsme chytli docela solidní house. Nicméně jsme jely už ve 12 taxíkem domů, protože Michael Burian a Chris Sadler hráli až od 04:00 a my jsme neměly jak přečkat tu dobu, protože všude hráli opravdu jednotné techno, které začali hrát pak i na té stage, u které jsme byli na house.
Dále co nás celkem dostalo je, že čeští DJs mixovali známé melodie známějších hráčů a toho, co aktuálně frčí a tak si získávali popularitu. Nemám to ráda.

Závěr? Festival byl prý prestižní záležitost. Hráli zde Tiesto, Armin, Carl Cox, Ferry Corsten a podobné hvězdy, ale poslední dobou sem hvězdy vůbec nejezdí, ale lístky zůstávají stejně drahé. Místo jednodenní nabušené akce, jakou Mácháč dříve býval, přidali ještě jeden den, ale zato z toho udělali nudnou a všední akci s průměrnýma DJs. Po 23:00 už můžete na zemi vidět zfetované, spící lidi v různých převlecích. My jsme třeba narazili na puntíkatého brouka pytlíka, spícího v nějaké křečovité poloze pod stromem.

Takže za nás KO hlavně za organizaci, příště budu volit hlavně Transmission, který mne nikdy nezklamal, nebo jednotlivé DJe jako je Ferry, Armin, Michael Burian nebo klidně itala Giuseppe Ottaviani.