úterý 14. června 2016

Honosná Vídeň pro milovníky umění

Každý byl ve Vídni. Nebo alespoň určitě 80% lidí, kteří rádi cestují a objevují nová místa ve městech. To jsem i já. Procestovala jsem skoro 80% Evropy, takže už do měst jezdím spíše cíleně na atrakce, které mne lákají a již už nepotřebuji chodit po památkách.

V Paříži chodím do kaváren a obchodů, v Barceloně miluji jídlo, Gaudího a pláže, večerní podniky, v Římě miluji snad všechno, ve skandinávských zemích jejich design snad všeho a například v Londýně zase miluji modu a modní styl (líbí se mi punkové věci). Ale Vídeň? Vídeň miluji pro muzea a umění.





Představím vám moje oblíbené galerie a místa, která musí navštívit každý milovník výtvarného umění.

1 - Hundertwasserhaus

Hundertwasser patří k Vídni stejně jako Kokoshka nebo Klimt. Rakouský malíř a architekt je symbolem Vídně stejně, jako je Gaudí symbol Barcelony. Je hravý a stejně jako Gaudí, ale Hundertwasserův styl je spíš kubistický. Určitě by stálo za to navštívit jeho dům, je to příjemné zpestření. A pro ti, kdo se rádi vzdělávají, projděte si jeho obrazy. Který se Vám líbí nejvíce? Mne Red streets.

Za kvalitu se opět omlouvám.






2 - dům podle architekta Adolfa Loose. Adolf Loos je přední architekt, jehož interiéry jsou i u nás v Plzni, proto jsem si ho chtěla vyhledat a navštívit. Vyznačuje se typickými pro něj kombinacemi mramoru, týkového dřeva, křišťálu a zrcadel. Dům je na Michaelerplatzu poblíž vstupu do paláce a nyní je ve vlastnictví Raiffeisen banky.




3 - galerie Albertina

nachází se na Albertinaplatzu a je uznávanou galerií převážně moderního umění. Když jsem tam byla já, byla tam expozice popartu.



4 - Umělecko-historické muzeum ve Vídni 
Nachází se naproti Národopisnému muzeu na Marie-Terezien platz. Zde vám konečně přinesu fotky z vnitřku. Nadchlo mne naprosto všechno.



Interiéry kavárny v klasickém vídeňském stylu





             Nádherný porcelán ze zlata a drahých kamenů z několika dynastií Habsburků:




výzdoba čelní haly od Gustava Klimta.

5 - Leopoldsmuzeum a Muzeum moderního umění.
Tyto dvě muzea se nachází v muzejním domě, který je asi 300 metrů od Umělecko-historického muzea. Najdete zde dvě hlavní muzea - muzeum moderního umění a Leopoldsmuzeum. Mne se poštěstilo a v Leopoldsmuzeu probíhala expozice Kokoshky, Schieleho a Sengla.







V muzeu moderního umění mi expozice nenadchly. Jednalo se o modernu, která se propojuje s minulostí a hlavní dvě patra byly věnovány období 1950- 1990, které nemám zrovna ráda. Pro ty, kteřé žili v zemích komunistických režimů je to docela nuda, protože vše, co je tam vystavováno, dobře známe.


Ovšem interiéry a budova jsou skvostné.





Co nechybělo je pochopitelně káva v jedné z nádherných secesních kaváren a vienner schnitzel v krásné moderní restauraci.






a ještě pár mazaných, ale právě tím zajímavých fotek z Prátru :)













Žádné komentáře:

Okomentovat