pondělí 27. června 2016

Czechiatip - nově rekonstruovaný areál Svaté hory v Příbrami

Chcete zažít něco skutečně velmi krásného a příjemného? Vydejte se na jednodenní výlet do Příbrami na svatou horu. Nachází se 60 km od Prahy v Příbrami. Jedná se o nejvýznamnější mariánské poutní místo, kde se každý rok schází tisíce poutníků, aby uctívali Pannu Marii Svatohorskou, symbol celého poutního místa.

A proč je dobré se tam nyní vypravit? Protože to, jak je zrekonstruovaná, je něco tak překrásného, že nebudete litovat dne stráveného prohlídkou.
Je to areál v čele s bazilikou, která ukrývá milostnou sošku Panny Marie Svatohorské, okolo které se vlastně odehrával celý děj.

Vnitřní části baziliky jsou zasvěcené historii sošky a jejím příběhům, vyobrazeným na barevných freskách. Jak vidíte, celý komplex prošel renovací a reliéf je čerstvý a barevný.







Co mne v samotném kostele zaujalo? Jak je vše moderní. I církev se snaží jít dopředu s dobou, proto vevnitř naleznete moderní varhany, zpovědnice a dokonce i moderní systém na zapalování svíček. To jsou elektrické svíčky, které se zapínají tím že do systému vhodíte 10-20-50 Kč. podle hodnoty vhozené mince budou svítit určitou dobu. Z estetického důvodu jsem pochopitelně vnitřek kostela nefotila.

Vstup do baziliky a malebné náměstíčko, plus můj pokocovinový výraz (jooo to byla párty :D ).


Co mne zaujalo, byla poctivá kovářská práce. Obrovská vrata jsou pečlivě vypracována. My, kteří jsme zvyklí na kusové výrobky z řetězců, určitě dáme za pravdu, že s takovými tepanými výrobky se moc často nesetkáváme. O to více je dokážeme pak ocenit.


Když je krásné počasí, jako jsme měli my, neváhejte se jít projít po zahradách kolem baziliky. Na jaře se všechno zelená, můžete tu vidět staré topoly, duby a břízy. Stromy poskytují příjemný stín, jsou tam lavičky a kapličky. Toto místo má zvláštní genius loci, který Vás určitě uklidní od svých problémů a stresů, které denně řešíte v práci nebo v soukromém životě.



Poslední fotka se týká stromu, který jsem si zamilovala. Je to 400 let starý Svatováclavský dub, který pořád plodí žaludy. Něco tak mohutného a silného ve vás probudí vnitřního ducha a dodá vám strašně moc energie, pokud u něj budete chvíli stát. Já jsem se na něj dívala s pokorou.



Sami vidíte, že je o dob postaráno. Je to odkaz přírody, vidí vše, co se děje okolo Svaté hory už 400 let. Dokážete si představit, kolik asi tento mohutný strom uchovává vzpomínek? Jsem moc ráda, že je o velikána tak dobře postaráno. 






Žádné komentáře:

Okomentovat