čtvrtek 2. června 2016

Výstava 3 x P / P89 pro Plzeň v Galerii Jiřího Trnky

Mám ráda město. Jeho ruch, a to, že nikdy není nuda. Kdykoliv se zde dá žít kulturně, kdykoliv je otevřený jakýkoliv podnik a můžete si dělat prakticky co chcete.

Když mám volnou chvíli, ráda obcházím různé výstavy, které mne obohacují. Abych řekla pravdu, umění je pro mne průvodcem mojí fantazie. To je možná důvod, proč nejvíce miluji abstrakci, kterou sama i maluji. Každý si totiž v obrazech abstraktních umělců najde svoje.




Nejsem ten typ, který by u jednoho obrazu stál hodinu a zkoumal jeho význam tak, jak to asi myslel autor. To pro mne není význam toho, proč vyhledávám umění. Zastavím  se u toho, co mne zaujme. Klidně se mi může stát, že celou výstavu o třech patrech prolítnu za hodinu, ale také se mi stane, že jednu malou expozici na Kampě mohu prohlížet třeba hodiny dvě. Umění je neskutečně individuální věc, která je navázaná na lidské city a náladu.

A já si uměním zvedám náladu, hledám inspiraci k vlastní tvorbě a ráda smýšlím pomocí umění o životě. Jak jsem již řekla, umění je pro mne průvodcem svojí fantazie.

V našem městečku je poslední dobu spoustu zajímavých projektů. U Branky můžeme najít pravidelně výstavy fotografií různých umělců, v kavárnách se pravidelně pořádají vernisáže, najdeme tu zajímavé expozice v Galerii Ladislava Sutnara, Plzeňské galerii, Masné krámy, Západočeské galerii nebo například expozice ve smetanových sadech. Je to neskutečně moc možností kulturního vyžití a Plzeň mi začíná bavit čím dál tím více.

Byla jsem navštívil výstavu v galerii Jiřího Trnky s názvem 3 x P / P89 pro Plzeň.





http://www.uvu-plzen.cz/files/P89_GJT%202016_A4_mail_2.pdf

Vystavovatelé

DRAHOTOVÁ RENATA
ĎURIŠ MILAN
HRUBÝ JOSEF
KUTKOVÁ MILENA
KUTEK PETR
MONHARTOVÁ KVĚTA
NEDOROST JAROMÍR
NOVÁ MIROSLAVA
POTŮČKOVÁ NADĚŽDA
RATAJ JIŘÍ
SEDLÁČEK BOHUMIL
SOUČEK JAN
RAUNEROVÁ DANA
TÁZLER MIROSLAV jr.
VENDOVÁ HELENA

Abych řekla pravdu, moc jsem z výstavy nadšená nebyla. Zaujalo mne pouze jediné dílo, a to tato barevná kompozice Milana Ďuriše s názvem Kompozice IV.






Tím neříkám, že díla nebyla hezká, určitě oslovili jiné publikum, ale mne připadala unylá, "o ničem", nic mi nedávalo se na ně dívat, nepřinášelo mi žádné potěšení. Bohužel.

Nicméně ne každý den je posvícení.

Přináším nějaké fotografie prostor, které se povedly, vše bylo krásně a čistě naaranžované.





Na výstavu se můžete podívat do 12.6. 2016 v Galerii Jiřího Trnky





Žádné komentáře:

Okomentovat