úterý 7. června 2016

Kolem Plzně – bikesharing (veřejná půjčovna kol)


Pokud jste plzeňští, jistě jste si všimli, že poslední dobou přibývá po Plzni červených kol přivázaných ke značce.







Určitě jste okolo toho také nedůvěřivě chodili jako já a říkali si, co to asi bude. Je to mobilní půjčovna kol. Odpoutáte si kolo, půjčíte, pak ho někde vrátíte. Je to strašně snadné! A dokonce mají třístupňovou přehazovačku a košík.

Já takhle chodila asi půl roku a ne to pořád vyzkoušet, i když mne to lákalo. Pak přišla moje kamarádka s tím, že si tu službu zaplatila a využívá jí, je spokojená. Pečlivě mi vysvětlila, co to obnáší (přeci jen i když máme googla, jsme líní lidé vyhledávat informace, že J) a konečně mne vyhecovala do toho, abych to zkusila.



Ceny jsou velmi příznivé:
Za den služby zaplatíte 40 Kč, za měsíc 130 Kč a za celých půl roku 600 Kč. Kola jsou k dispozici od března do listopadu.

Je to vážně snadné!  Provedu Vás krok po kroku službou.


Zadejte si stránky www.kolemplzne.cz a vyplňte si veškeré své informace. Poté vyberte zvolený tarif a zaplaťte si kolo kreditní kartou. Už jste jistě platili kartou po internetu, je to snadné a jednuduché, nicméně doporučuji mít dvě kreditní karty-jednu pro vaší drahocennou výplatu a jednu právě na tyhle internetové obchody, protože jistota je jistota. A na ní si posílat vždy část výplaty na útratu. Nevypleníte tak každý eshop na potkání a když už vám jí někdo hackne, odnese si z ní tu část, kterou jste vložili.

Po zaplacení zbývá ještě jedna věc, a to buď zaplatit zálohu 1500 Kč nebo nacanovat a zaslat občanku. Já jsem zvolila občanku. Je to pochopitelně z důvodů bezpečnosti, aby někoho nenapadlo si kola krást na zahradu.

A teď už se dostáváme k části, kterou budete používat denně.



Když si najedete na svůj účet, objeví se vám taková tabulka s koly. Připomínám, že musíte této službě povolit lokaci vaší polohy. Zelená kolečka s tečkou vevnitř jsou volná kola, čistě zelené kolečko je vaše poloha. Takže se kouknete do mapy, vyberete nejbližší kolečko na mapě a dojdete k němu, uvidíte přivázané kolo.



Když budete u kola, klikněte v aplikaci na to kolečko a rozbalí se vám tabulka, kde to po vás chce číslo kola. 



To opíšete a obratem se vám v tom samém okýnku zobrazí kod zámku, kterým kolo jednoduše odemknete. A jedete J

Kolo je možné půjčit na 12 hodin a musíte ho pak připoutat kdekoliv po Plzni k lampě nebo k jiném u místu, kde je přístupné ostatním a nebrání nijak provozu. Když kolo upevníte a dáte na něj zámek, dáte v aplikaci kolonku VRÁTIT a tu jednoduše odkliknete a je to J

Snadné, že? A já se tolik bránila :D

Když se podívám na plusy a mínusy služby, rozhodně převažují plusy, ale leccos bych možná vytkla:
-u kol se nedá nastavit výše sedačky. Jsou většinou pro menší lidi a já se svými 183 cm mám velký problém J
-v aplikaci není okénko automatické přihlášení pro iOS (apple iphone), musím ho stále vyplňovat dokola, což mi točí, ale beru to jako daň za službu.

Tak co, dáte si to taky? Já jen doufám že tu službu nezruší, protože je to skvělý nápad.


Žádné komentáře:

Okomentovat