středa 15. června 2016

Jachta - tak trochu jiná dovolená. Máte na to?

Ráda bych Vám představila jinou možnost dovolené, než jen sebrat psa, špekatýho dědu, přítele, rodinnou octávku a vyrazit se vyprasit na Makarskou.

Pokud jste alespoň trochu dobrodružné povahy a nemáte problém s lidmi, můžete si zkusit trávit dovolenou na jachtě. Není to však dovolená pro každého. Jelikož musíte trávit několik dní (turnusy jsou zpravidla so-so) s několika lidmi na malém, uzavřeném prostranství, vyselektují se opravdu problematické povahy.






Na lodi je jeden kapitán, který udává příkazy, které musíte poslouchat. Posádka musí být jasně sesynchronizovaná a když selhává jeden článek, hned se to pozná. Je dobré mít posádku složenou z 50% chlapů a 50% holek. Protože chlapi obvykle tahají lana, pomáhají kapitánovi řídit loď a tahat plachty, holky se obvykle starají o jídlo úklid atd. Najdou se i holky, které plachtí, máme ve skupině dvě :).



Já osobně se jezdím na jachty válet, nebaví mne vařit ale zase mi nevadí uklízet. Umím vázat uzle, dokážu pomoci drobné věci i na jachtě (vázat balony, podávat háček atd). Plachty mne nebaví. Proto když se počítá se skladbou posádky, všichni automaticky ví, že já mohu nabídnout mytí nádobí (nevadí mi) a úklid  drobné práce na palubě, ale kapitán už nepočítá s tím, že budu vařit a tahat lana či muringy. Mám však výrazný kolidující mínus - jsem celkem labilní, hlučná a emotivní, takže mohu někomu lézt na nervy. Takže tišší typy mohu rozčilovat. Nicméně stačí mi to vždycky říci nebo naznačit a já se budu snažit před lidmi krotit. Tak to funguje. Máte co nabídnout? Víte o svých slabostech a dokázete si je přiznat a korigovat je (alespoň z části :D) ? Můžete jet na jachtu :)



Nicméně za celou dobu, co jezdím turnusy, jsem odpozorovala, že spousta lidí odpadlo. Chtěla bych napsat takové malé varování pro ty, co si skládají tým nebo pro ty, co chtějí jet na jachtu. Vážně je to důležité, protože pokud se ukáže, že máte některou vlastnost ze seznamu a nechcete si to přiznat nebo to korigovat, dovolená se vám může krásně změnit v noční můru, protože nebudete štvát jenom sami sebe, že vás štvou ostatní, ale naserete celou loď.



Tady je seznam povah, které by měli radši sbalit manžu či příťů/přítulku a jet do hotelu:


  • nedokážete vycházet s lidmi, lidi vás štvou a rozčilujou, preferujete samotu
  • jste lídr a těžce se vám podřizuje nějakých rozkazů
  • jste zvyklí komandovat (bohužel, spousta manažerů a ředitelů firem mají problém, a to vážně)
  • nejste zvyklí dělat věci pro více lidí (uklízet po všech nádobí, připravovat svačiny pro všechny, vařit pro všechny atd) - když budete uklízet jenom po sobě a dělat si jídlo jenom sobě, může se stát, že kapitán nebo kluci z lodi vám řeknou, ať si jdete tahat provazy a kormidlovat na chvíli lod, když teda si jedete svojí. A řeknu vám - good luck při řízení lodi :D
  • neustále se s někým hádáte, prosazujete si za každou cenu svůj názor, nedokážete pochopit ostatní lidi a všem cpete dokola své pravdy
  • máte mořskou nemoc a prozvracíte 3/4 dovolený tak, že ucpete záchod a všichni budou kvůli vám chodit kadit do moře
  • jste zvyklí mít svůj klid na své intimní věci. Bohužel, na lodi je pár záchodů, které používáte společně. S tím mají problém obvykle holky, hlavně co se týče chození na velkou. Musíte to překonat, jinak budete mít zaděláno na hodně velké zdravotní problémy.
  • princezny a princové nebo poníci, co si celý život zvykli, že pro ně lidi všechno dělají a nechávají se obskakovat. Na tyhle tipy jsou nejvíce všichni hákliví. Zbytek posádky nejsou vaši sluhové - běžte si na bookingu rezervovat all inclusive dovolenou.
  • přehnaní vegetariáni, vegani, ovotariáni, hovnotariáni, vzduchotariáni a další anomálie, kteří nejí vůbec nic. Vždy se vaří pro všechny. Buď ať si berou svoje jídlo, ale musí počítat s tím, že stejně budou muset dělat na lodi vše pro všechny, jako kdyby byli součást týmu. Holt jejich slabos, bohužel. Ale přizpůsobovat se musí oni. Já nejím přesnici a pšeničné věci. Ale také už jsem nemohla jinak a poslední dva dny jsem ten chleba jedla. Doma jsem se několikrát pozvracela, ale na lodi už ke konci jiné jídlo nebylo a já to musela sníst, nebo bych byla o hladu. Prostě moje blbost, měla jsem si sama zařídit jídlo. Nezařídila, musela jsem se podřídit.
  • máte nějakou závažnější psychozu nebo psychickou nemoc, kdy vám třeba může hrábnout nebo v nějakých atacích potřebujete chvíli samotu. To bohužel nejde, budete při atacích neskutečně trpět :(

Pokud něco z toho máte, nebo klidně  i více věcí, není všem dnům konec. Pokud víte, že své vlastnosti dokážete korigovat, můžete to zkusit. Ale nesmíte si lhát do kapsy. Pak bude dovolená peklo pro vás i ostatní.









Žádné komentáře:

Okomentovat