sobota 23. dubna 2016

Rybí festival v Dobříši

Chtěla bych Vám představit jednu akci, která je součástí moderního trendu - food festival, neboli "žravé festivaly". Můžete si všimnout, že každé větší či menší město nabídne několikrát do roka ochutnávky svých lokálních restaurací na jednom místě včetně doprovodného programu. Restaurace vám představí to nejlepší ze své kuchyně a nechybí ani novinky z prostředí gastronomie.
































Na jeden takový festival jsem se právě dnes vydala, jelikož jsem nebyla zatím ani na jednom. 
Tento byl obzvlášť tématický, protože se týkal ryb a konal se v Dobříši u Příbrami.

Ráno jsem vyrazila z Plzně a ještě s menší kocovinou jsem si kontrolovala baterku v zrcadlovce. Nicméně jsem jí nezkontrolovala pořádně a bohužel se mi při třetí fotografii vypnul foťák a druhou baterku jsem neměla dobitou. Ok, riskla jsem telefon. Ten mi po několikáté fotce zahlásil, že mám plnou kartu... ale dost keců, připravte si žaludky, v duchu projeďte obsah své lednice a jdeme na to :)

      V prostoru dobříšských sádek Colloredo-Mansfeld se dnes konal druhý ročník rybího festivalu.






Představili se gastronomické firmy z blízkého okolí, jako byl například stánek našeho Kalikovského mlýna. Každá restaurace si připravila své degustační menu. Bylo jich více, nicméně já představím ty, ze kterých jsem ochutnala.





    Co jsme ochutnali?

    Výbornou štičí jemnou polévku (název podniku doplním)



    Tatarák z lososa s jemně pikantní zálivkou z múzické kavárny a restaurace La Boema



    Filátko z duhového pstruha s hrachovým pyré a glazurovanou zeleninou s jemnou
    champagne omáčkou z pivovaru a pensionu Nový Rybník

 

    Pokukovala jsem i po tomto domácím tvarohovém dortíku s malinovou omáčkou,
    nicméně jsem se k němu nedostala, Nebyla už chuť protože se mi o slovo zase
    přihlásila kocovina z včerejšího večera. Také z pivovaru a pensionu Nový Rybník



Vejvoďák, který akci moderoval, celou dobu mlsně pokukoval po šéfkuchařích Janu Leitlovi a Robertu Zatloukalovi. Jan Leitl je také kontrolorem kvality pro tým plzeňské Viktoria Plzeň. Zaujala mne to, protože jsem si hned představila, jak ochutnává a zkouší jídlo, zda naší Viktorku nechce někdo náhodou v zahraničí přiotrávit a nasazuje život za plzeňský fotbalový tým. Asi to ve skutečnosti nebude tak horké, jak se to zdá :)


Jan Leitl - nasazovač života pro plzeňské fotbalisty :) Hrdina!



Strávili jsme příjemný den ve společnosti Honzy, se kterým se moje kamarádka pracovně zná. Byl to opravdu hezký festival a ráda na něj budu vzpomínat.

Žádné komentáře:

Okomentovat