úterý 19. dubna 2016

Jak cestovat levně a vytěžit z toho co nejvíce

Cestovat na vlastní pěst jsem začala ve dvaceti letech a to úplně sama. Využívala jsem studijních prázdnin na vysoké a nebo jsem si předčasně dělala zkoušky v zimě.

Vzpomínám si na svojí první cestu do Itálie. Pohádala jsem se s mým již expřítelem, prostě jsem si ze dne na den zabookovala letenku a bez znalosti italštiny přistála v Římě a s krosnou obcházela podniky, zda nehledají pomocnou sílu do kuchyně. Bylo to těžké, ale našla. Nakonec jsem pracovala v Ankaře, v Perugii a nejdelší dobu jsem pobývala v Pescaře. Domů jsem se o čtyři měsíce déle vrátila s kufrem plným nových věcí, s našetřenými eurovkami a s docela pokročilou znalostí italštiny.

Takto jsem odletěla i do Ameriky. Opět hádka s mým ex, následné zamluvení pobytu work and travel v městečku Montauk na Lond Islandu. Musím říci, že jemu opravdu dnes vděčím za mnoho zkušenosti a tímto mu neskutečně děkuji za tu šanci, že jsem se rozhoupala. Jsem člověk, který nerad vychází ze své komfortní zóny a dělá razantní rozhodnutí. Nicméně mladý věk s horkokrevností vzal za své a já jsem nyní ráda. Neskutečně moc.

Nyní pracuji, mám trvalý vztah, s mužem žiji a nedokážu si představit, že bych se jednoho dne sebrala a odjela někam pryč... i když.... :) Toulavé boty mi nejspíš nikdy nespadnou z nohou.

Tím bych navázala na první, a to podstatný fakt, že nejlépe se cestuje tak, že si někde v cizině vyděláte. Vyděláte si sice šílenou prací, ale budete mít svobodu cestování.


Vydělej si na to a cestuj

Pochopitelně nejlepší forma cestování, nicméně to si mohou opravdu dovolit pouze studenti nebo lidi na volné noze, kteří na to mají "koule" a nemají třeba děti nebo nějaký trvalý vztah, kdy je jeden z partnerů vázán na to, že musí zůstat v ČR (například podniká).

Vyplácí se v dané zemi pracovat minimálně 3 měsíce a za utržené peníze, které Vám zbydou po zaplacení výloh za bydlení a "žití" procestovat danou zemi. Já jsem si musela najít v USA druhou práci, protože náklady na život byly celkem drahé, i když jsem žila poměrně skromně.

Pokud studujete VŠ, doporučila bych na cesty za oceán určitě nějaké agentury, které zprostředkovávají takovéto zahraniční pohyby. V České republice je asi jedna z nejznámějších Student Agency.

Můžete se také stát dobrovolníky pro charitativní skupiny, ale je to velmi, ale velmi psychicky náročné a projdete několika psychotesty, nemusí vás přijmout. Toto není vlastně ani forma zábavy, spíš zápřah na plný kotel, ale je to také možnost, proto ji tu zmíním.





Slevové portály

V tomto je jeden velký rozpor. Pokud nejste nároční cestovatelé na ubytování a služby, mohly by vám slevové nabídky vyhovovat. Cestuji opravdu často, proto si nemohu každý měsíc dovolit v nějaké destinaci pětihvezdičkový hotel all inclusive. Pokud hledáte právě něco lepšího, slevový portál mnohdy nebude to pravé, protože ze zkušeností vím, že fotky a popis jsou ve většině případů opravdu hodně zkreslené a může se stát, že vám nějaké maličkosti zkazí celý pobyt.

Nicméně klad slevových portálů je v tom, že pokud chcete někam odjet, můžete si navolit termín a většinou vám na něj vyskočí několik nabídek, zkrátka na jednu kliknete a můžete třeba druhý den vyrazit. Je to pohodlné, ale zkrátka na úkor kvality služeb.

Slevový portál je dobré využít tenhdy, když máte nějaký cíl cesty. Například chcete na kola a nelpíte tolik na službách a ubytování, protože potřebujete po náročném dni složit hlavu. Pokud chcete jenom někam vypadnout a trávit na hotelu víkend bez nějakého jiného speciálního využití, obraťte se například spíš na booking nebo na trivago, kde jsou hotely lépe kontrolované a fotografie a služby bývají většinou reálné. Nezapomeňte sledovat recenze a sami je také dávat.


Svezte se s dopravci a kamioňáky

Take to není zrovna moc bezpečný způsob, ale pokud znáte dobře někoho, kdo pravidelně cestuje do ciziny s kamionem či dodávkou, bude jistě rád za společnost. Ono totiž celý den trávit sám za volantem nebo na odpočívadle, kde mu dělají společnost maximálně pouliční prostitutky, není nic moc. Většinou jede do ciziny, něco někde vyloží a čeká na echo, kde má vyzvednout nakládku zpět do ČR, protože se většinou dopravci snaží chytit nějakou přepravu i zpět. Vy ten prostoj můžete využít návštěvou nějakého zajímavého města například na jihu Francie nebo Itálie. Projít si městečko na jeden den vás nabije takovou energií, až budete překvapeni.


Vykuchejte nějaký starý vrak a udělejte si z něj pojízdný obývák

Nejlépe nějakou starou dodávku, do které se můžete přes noc zavřít a na matračkách přespat nějaké ty noci. Za kempování nebudete nic platit, protože policisté většinou kasírujou "Bydlíky" a vy můžete říci, že jedete s dodávkou na služebku a jen jste si na chvíli schrupli. Pokud nepodnikáte, nebo nemáte nějakého hodného strejdu Brouka pytlíka všeuměla kutila, který by vám "ochotně" půjčil na týden svojí dodávku, zkuste vrakoviště a poohlédnout se po nějaké Sharanovi nebo Galaxy. Nicméně to je level pro znalce, musíte si dodávku nebo minivan před koupí dobře zkontrolovat, aby na něm kromě kosmetických vad, což vám nemusí vadit, nebylo něco hodně zásadního. Ono totiž padlé turbo někde u Cannes na dálnici není zrovna sranda. Pokud jste narazili na nějakou pojízdnou popelnici, která kromě kosmetických vad má dobrý technický stav, kupujte okamžitě! za 20 tisíc se dá sehnat normální větší auto, co je obouchané a zrezlé, protože zaměstnanec Pepík Vomáčka s ním zacházel asi tak, jako většina řidičů při přepravě balíků České pošty. Ale motorizace může být v pořádku a není nic jednoduššího, než si to své nové auto přetřít barvami a vymalovat dle libosti. Budete vypadat jako styloví hippíci, co jedou přes půl světa na Coachellu, což je dneska IN :D

Tady je na bazoši například Iveco Daily za 15tisíc, pojízdné :)


Najděte si kámoše ve světě pomocí facebooku

Já jsem často cestovala právě za přáteli a vítala jsem přátelé u nás. Mám kamarádku s rodinou z USA, kamaráda z Paraguaye, Amsterdamu a také kamarády z různých koutů Itálie. Není nic jednoduššího, než kamaráda navštívit. Neušetříte sice balík, ale máte skvělého průvodce po městě, kde vám ukáže z města to nejlepší. A vy to na oplátku pak uděláte pro něj.

Schválně jsem nezmínila službu Surfcoaching, protože jí považuji jako za velmi nebezpečnou metodu a sama za sebe bych jí asi nemohla doporučit.

Žádné komentáře:

Okomentovat