pondělí 30. ledna 2017

Bella Roma! - Řím včetně tipů a na co si dát pozor

Sedím na horách v horské kavárně, vychutnávám si šálek dobré italské kávy a tak nějak Vám asi došlo, že nemám moc čas ani náladu psát články :)

Slíbila jsem si, že článek s fotkami z Říma dám hned v neděli na blog, ale zkrátka se mi to nepovedlo. Měla jsem jen jeden den na to, abych vybalila věci z Itálie a zabalila si na tři týdny do Jeseníků.

Tak trošku s křížkem po funuse přináším fotky z Říma. Pojďte se mnou nasát trochu jižního teplíčka!


Výlet do Říma byl Vánoční dárek pro mého přítele, jelikož nikdy v Římě nebyl a moc si přál se tam podívat, když jsem tam před loni jela s kamarádkou. Tak jsem si řekla, že by bylo zajímavé se jet trochu ohřát v lednu. Také jsem mu slíbila dělat průvodce, protože Řím patří mezi mé nejoblíbenější města. Jsem tu asi po sedmé. Už tu mám svoje místa a znám tu spoustu zajímavých koutů.

Asi bych měla zmínit ubytování - ubytovala jsem nás v malém hotýlku Pop Art přímo u Pantheonu, v starém římském domě s vysokými stropy, otevřenou chodbou a hlučnými krámky pod námi, což máme rádi. U tohoto malého hotýlku znám majitele a nikdy jsem nebyla zklamaná, vždy mi dal hezký pokoj. Takže ráda udělám reklamu:

https://www.popartbb.com/


Nakonec to bylo fakt skvěle vyřešené, protože jsme se obvykle po večerních vínkách a pokecu s Italy a dalšími turisty vraceli domů v docela ovíněném stavu a byli jsme s mužem rádi, že jsme padli do postele :)



První naše zastávka byla pochopitelně Coloseum, které se muži dost líbilo. To víte, žere jako každý chlap film Gladiátor, takže byl rád, že se podíval na místo, kde si mohl představit ty bitvy, které byli v starověkém Římě.





Piazza Navona - nádherné podlouhlé náměstí se dvěma fontánami, kde původně stál atletický stadion.
Všimněte si obelisku. Těch je v Římě celkem třináct a jsou to trofeje císařů z cest - tyhle jsou z Egypta :) - římani si řádi vozili suvenýry z cest :D


můj milý mi jako poděkování za krásný zážitek obdaroval růží :)


my dva nejspokojenější :) vlastně jsme si nadělili výlet i k čtvrtému výročí :)

klasika všech klasik - Fontána di Trevi



moje oblíbené španělské schody...




a vedle nich byl můj oblíbený parfémový obchůdek Acqua di Parma, kde jsem si koupila parfém a oni mi na něj nechali vyrýt moje jméno :)



a ochutnala jsem i makronky z Laduree, o kterých se říká, že jsou nejlepší na světě. No... podle mne je to jen marketing, protože mi stejně chutnají i makronky z Liedlu :)


Co v Římě musíte navšívit za "památku" je slavné jezírko v parku Borghese. Sednout si na lavičku a nechat na sebe svítit sluníčko, dívat se na vodu a na loďky s milenci a na divoké kachny. Tohle místo mne vždy nabije neskutečnou energií a chutí do života, které naštěstí mám až dost:)




mezi další "must see patří pochopitelně Andělský hrad, Piazza Venezia a její známé schody, kde se pořádají módní přehlídky, Pantheon. Vatikán moc ráda nemám, kvůli davům a sockám, kteří se snaží nalákat lidi na prohlídky. A hlavně se tam krade uplně nejvíc z celého Říma.



Co se týče jídla a pití, opravdu jsme si užívali. Pizza, Víno, Tiramisu, káva.. konkrétní místo snad nejde ani doporučit, chutnalo nám úplně všude.

Vyhovovala nám kavárna Vitti na Piazza di S. Lorenzo in Lucina, kam jsme chodili často. K dvěma dvoudeckám vína dostanete 4 malé koláčky, tyčinky a brambůrky. Opravdu krásný servis. Vůbec se totiž nebojte dražšího vína (dvoudecka za 4 eura), protože Vám k tomu přinesou téměř všude bohatý servis. Nám to naprosto vyhovuje.










Moc se nám líbilo v restauraci přímo u Pantheonu - Hostaria Pantheon. Obzvláště večer můžete pozorovat ruch při sklence vína.


Pěkné posezení je v kavárně  Canova, hned naproti špičkové kavárně Rosati na Piazza del Popolo, kde vidíte na celé náměstíčko. Ceny jsou tam ale dražší cca o dvě eura.


Co se mi ještě líbilo byly automaty na zrnkovou kávu, kde jsem si hned koupila jeden balíček domů :)


limitky Coca coly :) ta s Karlem je skvělá!


odpočívárna na schodech


a cesta domů :)


Na co si dát pozor:

  • ve Vatikánu se strašně krade
  • Nekupujte si cesty vyhídkovými busy od podomních prodejců, ale v certifikovaných kancelářích, většinou vám cenu napálí totiž i s třeba 100% přirážkou
  • nebojte se využít metra, lepší než cestovat taxíky
  • z letišě Ciampino a Fiumicino jsou taxíky S PEVNOU SAZBOU. Do či z Ciampina je to asi 30 euro a účtovat více je nezákonné, nenechte se napálit! a do Fiumicina je to  cca 50 euro.

























Žádné komentáře:

Okomentovat