úterý 24. května 2016

Skandinávie - Dánsko (část 3)

Přicházím s posledním článkem o skandinávských zemích , konkrétně o Norsku.
Do Osla jsme dorazili ve večerních hodinách a ubytovali se v hotelu quality 33 na předměstí.
Zvenku hotel evokoval starý komunistický panelák, ale opět severští sousedé nezklamali. Vybavení hotelu pojali opravdu zajímavě.

Narozdíl od našich starých motelů a hromadných ubytoven, kdy vkus opravdu není o penězích, dokázali ze staré budovy udělat zajímavý hotel. Vážně to jde. A nikdo mi nemusí říkat, že styl je otázkou ceny. Že vkusné kousky jsou drahé. Stačí jít kamkoliv, ale vybrat zajímavé věci. Stejně tak jako v luxusním store, nebo na blešáku.

Nicméně už hned první minuty v Oslu jsem se cítila zklamána, protože většina obchodů a galerií měli v neděli zavřeno. Odpadla tedy moje oblíbená činnost - návštěva muzeií, galerií a obchodů. Nicméně jsem se stále snažila z Norska vytěžit maximum.









Procházky hlavním městem byly naopak příjemné, protože se to nehemžilo tolik lidmi.

Zaujal mne trh s květinami a výstava lidských neřestí (cigareta, po které lezly děti jako po skluzavce, rozlitá káva).





Nejvíce se mi však líbila opera a přístaviště. Ta budova je tak jednoduchá a přitom tak efektní, až mi přecházel dech.






architektura domů z pohledu operního paláce



    Při cestě na ostrov muzei Bygdoy se nám naskytl krásný výhled na břeh Osla




a nějaký blázen nás chtěl doplavat na paddleboardu :)



automobil Tesla - líbí se vám? Mne ano!






Zevling na muzejním ostrově a čekání na lodičku zpátky, kde jsme přes luxusní čtvrť došly až do parku, odkud jsme odjížděli zpět do ČR




Park Gustava Vigelanda a jeho zvláštní umění 
ukázka jeho soch



sluneční hodiny


hezké počasí a norové vytáhnou vždy ven do parků, kde pak není ani k hnutí


To bude asi vše. Fotografií mám neskutečně moc, ale nejdou sem prostě dávat všechny, jinak bych Vás zahltila. Příště chystám poslední skandinávský článek - o jejich architektuře a o nádherných vilách v luxusní části Osla - ostrově Bygdoy



Žádné komentáře:

Okomentovat