čtvrtek 28. prosince 2017

Vánoční Budapešť je vždy dobrý nápad!

Omlouvám se, že jsem zase dlouho nenapsala článek, ale jsem pořád nemocná a nemohu se toho zbavit. Tu je to nastydnutí, poté rýma, pak zánět středního ucha a teď je to kašel. Dva měsíce už to trvá, snad každý týden jsem doma minimálně dva dny. Je to unavující, chodím pořád naštvaná a moje nálada je na bodu mrazu.

Jediné plus je to, že jsem se KONEČNĚ odhodlala a našla si soukromou doučovatelku ruštiny, která je výborná - chci si totiž dělat za dva roky tlumočnický kurz a certifikát. Poté jsem se konečně dokopala objednat se na tantrickou masáž, kterou jsem chtěla zkusit a také přečetla spoustu klasických knih, které mi doma čekaly. A nelituji. Mistr a Markétka od Bulgakova je neskutečně skvělá kniha a nyní mám políčeno na Bratry Karamazovy a Idiota.




Ale k tématu:

na začátku prosince jsme se s partičkou dohodli na návštěvě adventního Budapeště. Musím říci, že to byl fakt úplně nejlepší nápad!





Ubytování jsem zamluvila zde:

https://www.booking.com/hotel/hu/historical-buda-side.cs.html?aid=304142;label=gen173nr-1FCAEoggJCAlhYSDNYBGg6iAEBmAEFuAEHyAEN2AEB6AEB-AEMkgIBeagCAw;sid=6c7059d4824556778fa41fb72add4a49

Byli jsme unešení. Je to blízko centra, starý velký byt s obrovskými stropy a dobovými dekoracemi. Pro 7 lidí bylo 4 pokoje a jedna společná kuchyně, 2 toalety. Pán bydlí ve vedlejším bytě a byl moc fajn. Pro návštěvu Budapeště ve skupině tohle ubytko doporučuji. Vyšly nás dvě noci na 6700 Kč.



První večer jsme šli na trhy a trochu se vyblbli. Obešli jsme kousek centra až k parlamentu a večer šli spát.













Druhý den jsme byli na procházce na Hradě, od kterého je super výhled na celé město, prošli se až na hradby paláce, ve kterém je historické muzeum a pokračovali do města. Dali jsme si jídlo v centru u hlavního trhu. Měli jsme polévku a hlavní chod - já si dala vývar z husího krku, kluci guláš a jako hlavní jídlo jsem měla tradiční slepici na paprice. CHutnalo nám, ale wow efekt moc nebyl. Přeci jen jsme jedli v centru.






Nastal večer a my jsme byli totálně unavení. Zašli jsme do Comix baru, do Hard rock café a večer uzavřeli opět nějakou žranicí v místních putykách.





Druhý den jsme mělli naplánovanou návštěvu nejslavnějších lázní v Budapešti - bylo to opravdu zajímavé, hlavně termální prameny venku, několik různých bazénů a saun. Opravdu jsme si odpočinuli a vychutnali si zajímavý zážitek. Pro maďary jsou lázně běžný rituál, který praktikují snad každý týden a vůbec se jim nedivím. Mít takhle krásné lázně u nás v Plzni, také bych tam byla naložená denně.

Na zpáteční cestě jsme se stavěli nakoupit místní potraviny, najedli se v dobré restauraci a jeli zpět domů. Výlet byl naprosto famozní a budu na něj vzpomínat dlouho, protože takovou obrovskou legraci jsem už dlouho nezažila :)

a ještě jedna funny fotečka na závěr :D









Žádné komentáře:

Okomentovat