pondělí 20. listopadu 2017

Jak nebýt debil a nekupovat levné šmejdy - ČÁST TEXTIL A DOPLŇKY

Dnešní článek je docela netradiční, ale rozhodně si myslím, že má smysl. Nikdy jsem nebyla zastáncem veganů a aktivistů, nechápala jsem typy žen alá "lesana", které si samy vyrábí snad i mýdlo a látky na eko pleny, nebo nerozumím tomu, že je dnes vše bio, fair trade, eco friendly a bla bla bla... o tomhle fakt mluvit nechci. Ale chci upozornit na to, že je dobré se zamyslet nad tím, jak žijeme a jestli se chováme tak, jak chceme, aby se chovaly například naše děti.


Nemám ráda extrémy. Nepobírám dnešní modní ekosměr vybírání odpadků u supermarketů s prošlám jídlem (dumpster diving), chce se mi z takových lidí zvracet. Naopak naprosto nechápu ty lidi, kteří si kupují jídlo ve fastfoodech nebo u vientamců, odpadky hází všechny na hromadu a ženský, které každý měsíc skupují nejnovější kolekce v řetězcích H&M nebo nedejbože podnikají megavýlety za nákupy do Primarků, který je známý jako rád levných hnusných hadrů vyrobených čínskými dětmi za pár korun.

Jak se neztratit v tom všem šíleném bio eko vegan světě, ale zase nebýt úplný debil a ignorant? Zde je  pár mých tipů ohledně oblečení a doplňků. Je to pouze můj pohled, který vám přináším a nikomu nenutím se podle toho řídit.


kabelka neverfull od Louis Vuitton v damier kostce

moje tipy



oblečení a doplňky

Jsem v celém okolí známá jako milovník kvalitních věcí, luxusu a celkově lepšího životního stylu. Lidé si myslí, že jsem úplně někde jinde. Ale není tomu tak. Ano, možná mám více možností než ostatní, ale při všech nákupech používám hlavu. Tak například - jsem velmi ujetá na luxusní kabelky - v mé skříni najdete několik kabelek Louis Vuitton, Gucci, Tods i například levnější značky, jako jsou Michael Kors nebo Furla. Pořád poslouchám, jak by člověk za takovou kabelku těch 30 tisíc nedal. Ale už neví, že ta kabelka od Louise Vuittona vydrží minimálně 30 let a některé modely jsou stavěné i na výdrž například 50 let? Tyto kabelky jsou nesmrtlné a obvykle se dědí z matky na dceru.

kožená kabelka Marc By Marc Jacobs

Takže - dřív, než si budete v HMku nebo Zaře kupovat koženkové laciné kabelky za 2tisíce, které Vám vydží půl roku a poté vypadají, jako když je vytáhnete z popelnice, pomyslet na to, kolik si těchto šmejdů budete muset za 30 let koupit? Minimálně 3 ročně že? Kolik že to je? Dobrá, tak třeba 5000Kč určitě za kabelky ročně dáte, pokud nejste fakt člověk, který tahá jen jednu tašku. 

Pozor - nikomu neříkám, aby si kupoval Louis Vuitton nebo Pradu. Na těch ujíždím já a když se podíváte, není to zas tak šílená investice. Ale vyplatí se koupit si opravdu koženou kabelku, klidně i z Luxurybags.cz, která vás bude stát o polovinu méně a vydrží minimálně 10 let. 

Pokud nechcete kabelky z druhé ruky, podívejte se po české značce Elega nebo elegantní Bree. Pokud chcete trošku něco "světovějšího", zkuste značku Furla nebo Coccinelle či Francesco Biasia - jsou to italské kvalitní kabelky, kde seženete dobrou už za 8tisíc kč. 

Bree :https://bree.cz

Elega: http://elega.cz/cs/titulni-stranka/


Pozor - nedoporučuji si jako "denní" kabelku kupovat outletovky například Michaela Korse, Furlu, Gucci. Jedná se o edici z naprosto odlišných materiálů a jejich výdrž je oproti kabelkám z klasických kolekcí poloviční.


kožená kabelka Valentino a lodičky ZARA

Co se týče oblečení, na to jsem docela chameleon. Miluji kvalitní materiály, jako jsou kašmír, hedvábí a vlna. Tvoří cca 80% mého šatníku a kombinuji je s výstřelky, které sháním ve slevách v Zaře nebo Mangu. Abych uvedla na pravou míru - kašmír a hedvábí mám většinou z cest po zahraničí, ale hodně svetrů kupuji v sekáčích. Ze sekáče mám opravdu hodně hedvábných šatů, kašmírových šál, svetrů a doplňků, kvalitní cestovní tašky, sportovní outdoorové věci a trička s vysokogramážní bavlnou a ve většině případů je vše ještě s cedulkou.  Ano, musím říci, že jsem v tom opravdu dobrá a vím kam jít. Většinou si najdu opravdu velmi kvalitní věci, za které bych v obchodě platila tisíce korun. Sekáče jsou největší zdroj udržitelné módy a do HMka a řetězců chodím opravdu většinou jen pro spodní prádlo, punčocháče nebo nějaký kabát či obuv. Tu však také často seženu úplně novou nebo kupuji mimo ČR, kde jsou ceny kožených značkových bot ve slevách mnohonásobně menší.


kožený křivák - second hand, boty Pimkie


combo Kate Gray 


outfit složený ze slev a second handů


                                                   outfit složený ze slev a second handů



Můj outfit se denně skládá z kvalitní "nesmrtelné kabelky", o kterou se nemusím nikde bát, že si jí odřu nebo tak a zbytku věcí poskládaných z outletů a sekáčů. Ano, pochopittelně mám i pár drahých kousků, jako je například bunda na lyže Bogner nebo black tie dlouhé večerní šaty šité na míru za několik tisíc, několikery boty za které jsem dala půl platu, ale jsou to kousky, co budu mít snad do konce života stejně jako kabelky.

Zde je seznam obchodů, kde nejvíce nakupuji:


Spodní prádlo:  HM, Calzednoia a Intimissimi outlet - Parndorf, Štěrboholy, VS a CK outlety v USA
Basic trička - většinou second handy
Džíny a kalhoty - second handy, Replay
Svetry - kašmír, vlna - většinou sekáče
kabáty a bundy - 50:50 second hand versus řetězce. Koukám na podíl vlny a kašmírů vs cena.
šaty - second hand
košile - Gant, Tommy Hilfiger (buď second hand nebo outletovky Parndorf, Štěrboholy, USA)
mikiny a volnočasové věci - ujíždím na Calvin Klein a Tommy Hilfiger a Gant. Většinou outlety a second hand
spotovní věci - jelikož hodně sportuji, nemá cenu si kupovat drahé věci jako je Nebbia, Nike atd. Opět to řeším slevami v parndorfu. Včera jsem si odtud přivezla 2 legíny na fitness a 2 tílka na fitness z Nike outlet store dohromady za 800 Kč. To by šlo,ne?
outdoor věci - spoustu jich mám z Decathlonu, boty mám Timberland, výbavu na kolo ze slev v KTM. Většinou se snažím si své outfity na hory, zimní sporty, kolo, turistiku a další aktivity skládat ze slev po celý rok.


Takže lidi, nebuďte debilní ovce, co jdou do Olympie nebo na Chodov, nechají výplatu za předražené hadry mizerné kvality například v Hervisu, Orsay, New Yorkeru atd, ale hledejte, zajímejte se a dívejte se na materiál. Nechcete být ovce a za akrylový svetr dát 1200, který ani nezahřeje a za fancy kabát z poylesteru 3000 Kč , za kabelku z koženky nebo látky 2000? Ale je to každýho věc. Já si prostě raději koupím něco kvalitního za cenu šmejdů, které jsou běžně dostupné každému a velice jednoduché a pohodlné k nákupu.

večerní kabelky Guess moje a Mohito mé kamarádky


kabelka second hand, both Zara




Žádné komentáře:

Okomentovat