pondělí 20. listopadu 2017

Miláno - Itálie bez italské kuchyně

Milano - všude o něm slyšíte, čtete, nebo při vyhledávání levných letenek na něj narážíte jako první nejlevnšjší destinace. Na instagramu se každý fotí u Duomo, s nákupními taškami od Prady v galerii Vittorio Emanuelle, atd.

My jsme se rozhodly s kamarádkou si udělat dámskou jízdu a vyrazily na prodloužený víkend právě do Milana.







Ubytovaly jsme se ve starém domě klasicky na B&B styl. Snídaně jsou všude v Itálii bohužel katastrofální, tak jsem opět nečekala nic zázračného. Italové totiž mají otočený rytmus. Pochutnávají si na večeřích a snídaně moc neřeší. Kávu pijí jen ráno a odpoledne potkáte u barového pultu s ristrettem pouze unavené, starší pány, kteří bez kafe nedokáží fungovat.  V Itálii jsem pracovala a bydlela 4 měsíce, takže jsem od nich leccos pochytila, ale plno věcí jsem nepochopila. Hlavně ty snídaně - dostanete jeden croissant a kávu, sušený suchar a nutellu v plastovém jednodázovém kelímku. A ještě si myslí, že se předali. Proto radím, nespoléhejte   v Itálii, že se ráno najíte a do večeře nebudete muset řešit jídlo - pokud jste zvyklí například jako já na bohaté hotelové snídaně napříkad v Německu nebo Rakousku, nebuďte zklamaní.

v parku

Sempione park


 Sempione park




typické italské ulice a nádvoří


Ve čtvrtek večer jsme přiletěly do Milána, ubytovaly se a po náročné cestě obě zapluly do postele s vínkem a usnuly (ehm, zní to blbě :D Ale s Laduš jsme kamarádky už od střední, takže to, že si v posteli dáme víno, každá si sedíme na svém tabletu je uplně normální :))

obě milujeme víno a dobré jídlo

Druhý den jsme po "vydatné" snídani šly projít centrum. Během jednoho dne jsme oběhly všechny památky, vrátily se unavené a řekly si, že druhý den necháme vyloženě na požitkářské procházky s nákupy a kavárničkami.





vnitřek galerie Vittorio Emanuelle


Duomo a galerie zvenku


skromná opera La Scala



jezírko v Viale Gabriele D'Annunzio slouží k odpočinku



Já jsem ještě navíc šla do muzea Leonarda Da Vinci, které je přímo vedle divadla La Scala v galerii Vittorio Emanuelle. Vidíte z muzea krásně dovnitř do galerie.



Už nevím, co ani nám psát. Zkrátka nás Milán moc zklamal. Ano, Galerie je krásná, Duomo také, ale to je tak všechno. Nákupy a outlety na které jsem se těšila? Zklamání - stoleté předražené hadry Versace, Prada atd, nebo no name značky vietnamské kvality. Nic mezi tím. Celkem jsme  byly zklamané.


já při mé oblíbené činnosti :D


Co nás však zklamalo uplně nejvíce? Jídlo! V Miláně totiž není normální restaurace s klasickými italskými jídly. Normálně jsme asi 5 hodin hledaly něco s typickou italskou kuchyní a nikde nic. Samé saláty, bistra, raw vegan bla bla sračky, burgery, mekáče, bageterie.... ale nic normálního. A když ano, ceny jsou neskutečné - za jednu pizzu třeba 20 e!!!





saláty mají na každém rohu, ale italské těstoviny a pizzerii nikde!


Třetí den jsme se vydali do moderní čtvrti a skončily na hřbitově. Tak honosné hrobky jsem však jinde neviděla.





čtvr't Porta Nuova






Milano cimitero monumentale






CityLife Milano Residential Complex








Takže - odlétaly jsme do ČR s tím, že jsme rády, že jsme něco nového poznaly, ale obě se budeme rády vracet do svých oblíbených destinací. Laduš do Egypta a já do Říma :)




Žádné komentáře:

Okomentovat